If you leave me now;

+
 
När jag tänker på att det var över ett år sedan att det tog slut, känns det ingenting. Verkligen Ingenting. Bara tomt, eller som om någon har lappat över det som en gång har funnits eller som att det aldrig ens hade hänt. För jag har bara helt glömt bort det, jag minns ingenting från han & jag.
 
Men visst, han var ju mitt första riktiga hjärta. Så det betyder väl någonting men, jag sitter nu och tänker tillbaka och kan inte ens förstå att jag var så ledsen, och att jag ens var kär. För det är bara borta, och han är borta. Men det känns bra.
 
 
++
 
Sommaren är snart slut och jag åker upp till Stockholm om några dagar för att kolla på lägenheter, sen ska jag bara vänta tills jag får veta om jag kommit in på programmet jag vill läsa. Sen kommer jag bara flytta härifrån, lämna Göteborg som jag både älskar och hatar.
 
+++
 
En tisdag, efter två öl ska jag träffa killen som är så mycket äldre än mig. När han ser mig komma gående vinkar han och när jag kommer fram till honom så kramar han om mig och ger mig en snabb puss på munnen som jag inte är beredd på. Han tar vid mig på armen. Men det känns inget. Jag är inte så nervös längre, det är nog han som är det istället. Vi hamnar på en bar där min vän jobbar, jag dricker en öl och han dricker likadant fast äter pasta till. Jag kan inte sluta tänka på att han liknar Henrik Berggren på nåt konstigt sätt, fast ändå inte. Jag minns att när jag träffade honom första gången frågade jag honom: "Är du en sådan där människa som hänger på jazzhuset? Du ser ut som en sådan."
 
Han tittar på mig på nåt speciellt sätt, och det känns som det är bara min röst som hörs. Vi betalar och går ut, han tar mig i handen och det känns ingenting då heller. Vi går hem till honom, dricker folköl och sitter i en saccosäck som jag mobbar han för eftersom han har det istället för en soffa. Han tar sina händer till min kropp, men det känns ingenting då heller. Jag känner att han är nervös, men så kysser han mig.
 
 
++++
 
Sitter vid spårvagnshållplatsen och trycker in mina tankar långt bak i huvudet.
 
 
+
 
Och snart flyttar jag härifrån.
 
 

Avtryck



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0