Stockholm.

+
 
För en vecka & 3 dagar sedan lämnade jag mitt Göteborg, för att flytta till Stockholm. Tidigt på lördagen packade vi vår lilla bil med alla mina tillhörighet & begav oss iväg. Kvällen innan hade jag tagit farväl av mina fina vänner på sejdeln för några öl, sen hamnade jag & Frida på en fest, som egentligen inte var en fest. För ingen var knappt där.
 
 
++
 
Pappa & jag kom upp till Stockholm & åkte till IKEA. Det enda jag ville var att få sova. Men nu hade jag ju flyttat till Stockholm. Söndagen kom, jag var tyckte det var jobbigt att säga hej då. Det vi sa var när vi kramades om var "Vi ses snart" & jag ville bara upp på mitt rum & gråta. Världens finaste & bästa pappa.
 
 
+++
 
Men det var inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag var ju här. Jag hade en hel vecka på mig att fixa saker & sånt. Till exempel mitt rum, som såg ut såhär för en vecka sedan:
 
 
++++
 
Sen kom alla kläder upp på plats & alla kartonger blev upppackade.
 
 
+
 
Linda & Emmy kom hem till mig i onsdags & bjöd mig på vin eftersom jag numera är en så kallad 08. Haha. Sen åkte vi till vasaparken & blev lite fulla. Sen var vi i gamla stan & drack öl & sen åkte jag hem jättefull & eftersom jag alltid ska vara social med allt & alla då så hängde jag med två killar på tunnelbanan som fick säga till mig när jag skulle gå av.
 
 
++
 
Nästa dag åkte jag & Elin till Ikea för att äta mat & handla lite småsaker. Medans jag väntade på en försenad Elin hittade jag denna fina affär.
 
 
+++
 
Dagen efter det började jag på Stockholms universitet. Alla som jag pratade med den dagen reagerade likadant när jag sa att jag var från Göteborg. Alla var ju såklart från Stockholm.
 
 
++++
 
Resten av fredagen bestod av; mousserat vin, macarena dansen, regn, dans & hångel. På lördagen blir jag bjuden av Ida på middag & på söndagen hänger jag med bästaste Linda igen.
 
 
+
 
Jag är så glad över mitt val över att flytta hit & att ha börjat denna utbildning för det känns så rätt i hjärtat & jag längtar till att få träffa mina fina klasskamrater igen &  läsa någonting som är så himla intressant, men det bästa är att jag vet om fyra år får jag jobba med fina små barn, som kallar mig fröken, fröken, fröken!
 
Puss & kram.

Avtryck
Har hittat orden: Anonym

Var ligger den affären?

2012-09-06 @ 09:27:13
Har hittat orden: Caroline

Anonym: Om du menar den antika affären med möbler? Bandhagen!

2012-09-06 @ 18:56:59
URL: http://Stillaminnyfikenhet.blogg.se



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0