Nu börjar allvaret igen.

Då var första skoldagen avklarad, och vi hade lektioner vår allra första skoldag. Det låter nog hur konstigt som helst, men tyvärr var det så. Gympalektion utan gympakläder, och terminens första basgruppsmöte. ( ni undrar säkert vad basgruppsmöte är för någonting, men det är så som man jobbar på min skola. PBL kallas det. Problembaserat lärande. Vissa tycker inte om det, vissa tycker om det. Mycket bra för dom som inte lär sig av att  läsa massor av sidor i en bok och sedan få prov på det, Jag tycker det är så himla mycket roligare med PBL, man lär man sig så otroligt mycket mer med PBL, och man får vara en del av det man lär sig)

Det var kul att träffa alla klasskamrater, men det var inte kul att få veta att vi ska läsa en litteraturbok på engelska och sedan göra en resension/analys av den och självklart ska detta skrivas på engelska. Bra skolstart? Jag vet inte.

Det jag vet är att det känns väldigt konstigt att vara tvåa, jag känner mig inte som en tvåa. När jag skulle skriva mitt namn och klass idag på ett papper skrev jag TA1, sen kom jag på att jag är tvåa. Då fick jag skriva över ettan till en tvåa istället.

puss.

Avtryck



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0