Emmabodafestivalen!

Första dagen:














Vi anlände till Emmaboda med tåg, och sedan tog vi oss en taxi till campingen eftersom vi inte orkade gå den långa vägen med packning. Kom dit och så satte vi upp våra tält och begav oss till affären för att handla diverse nödvändiga saker. Runt sex tiden började vi festa och sedan var det dags att gå och se moto boy som spelade i en kyrka och redan då var allt snurrigt och helt underbart. Efter konserten gick vi tillbaka till campingen och festade med massvis med fina människor.

Andra dagen (första festivaldagen) :



















Vaknade tidigt och åt frukost. Kändes som hela morgonen var en lång väntan, eftersom vi väntade på att banden skulle börja spela. Vi såg de första bandet, som var name the pet. Sedan en timma innan parken skulle spela började jag och Sarah köa. Åh vad den konserten var bra. Sedan när klockan blev sex började vi festa och jag träffade på Galina av en slump. Sedan träffade vi lite andra människor och dansade oss galna till bob hund. Sedan gick vi till tältet och ett antal gånger för att fylla på våra glas. Sedan till kvällen dansade jag, Cassandra och Sarah till blinkande ljus och konstig musik, då var allt så snurrigt. Men det måste nog varit bland det finaste på hela festivalen.

Tredje dagen ( Andra festivaldagen) :













Vaknade upp och trodde jag var död, men det var jag inte. Vi gick till affären och handlade frukost. Gick tillbaka till vårt camp kosmos och åt lite. Såg Joel Alme, men missade nästan halva konserten eftersom jag fick ett telefonsamtal. hähä. Sedan såg jag och Sarah florence valentin, åh så bra dem var. Sedan såg vi fina Markus Krunegård som var bäst. Sarah hamnade i bråk med en idiot och hans tjej på konserten, usch så jobbiga var dem. Tappade nästan mina skor flera gånger om på den konserten och fick öl i håret. ( vilket jag nästan fick hela tiden). Träffade Cassandra och Emma sedan lite senare på kvällen och det var så fint. Sedan såg vi the wombats, åh gud vad bra dem var. Sedan så dansade vi till blinkande och konstig musik igen i natten, och det var så fruktansvärt kul och allting bara snurrade. (ta mig tillbaka)


Fjärde dagen (sista festivaldagen) :









Den här dagen kändes som bara en lång väntan, väntan på att klockan skulle bli kväll så vi kunde börja festa. ( Man vill inte börja festa så tidigt annars blir man så himla trött innan ens det har blivit mörkt) Träffade fina människor och var nog en aning borta när familjen spelade, skadade även ryggen då när jag skulle hoppa ner från mixer bordet stången. Mina vänner lugnade mig och sa att allting skulle bli bra. Natten var hemsk, ryggen gjorde så fruktansvärt ont när jag låg på luftmadrassen.

Femte dagen ( hemfärd) :




Vi packade ihop våra saker, och jag var så himla sjuk och trodde jag skulle hosta ihjäl mig. Men när jag kom hem och fått vila saknade jag allting. Sova i tält, höra musik dygnet runt, alla fina människor, vinet, dansandet, blinkade ljuset, de fina nätterna. TA MIG TILLBAKA!!!!!!!!!

( Det hände så mycket fina saker under festivalen och mindre fina saker, men jag blandar ihop dagarna och jag orkar inte skriva allting för det skulle bli så himla långt och tråkigt. Det är nog inte så jätte kul och läsa om det när man själv inte var med och upplevde det.)

Avtryck
Har hittat orden: cassi

Åh snälla, ta mig tillbaka.

Emmaboda var verkligen finast!

2009-08-06 @ 00:19:36
URL: http://negativism.blogg.se/
Har hittat orden: sabina

så himla himla fina bilder och ÅH vad jag önskar att jag vart där

2009-08-06 @ 11:35:18
URL: http://avenyer.blogg.se/



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0