2009;

Januari



Det var 2009, men det kändes som jag hade gått tillbaka 2 år till 2007 för allting kändes ungefär så som det gjorde då. Mitt huvud ville jag bara banka i en vägg flera gånger om eftersom jag inte längre orkade försöka vara den jag alltid hade varit. De höga kraven om att jag skulle vara bäst i skolan orkade jag inte längre med.
Vi hade intensivvecka i teater då vi repade på våran teaterföreställning "DOM"

Februari




Det blev sportlov och jag och Sarah åkte till köpenhamn och handlade massor. Det blev skola igen och jag orkade inte längre med människor som svek mig gång på gång. Jag visste inte vad jag skulle göra åt det, men jag visste bara att jag orkade med det längre.

Mars





Jag träffade finaste Sabina för första gången, och det kändes som vi känt varandra i en evighet nästan. Det var fester och min ipod blev stulen. I skolan hade vi ganska mycket panik eftersom Amanda fick för sig att hoppa av skolan 2 veckor innan våran teaterföreställning. Men allting fixade sig tillslut och det blev ingenting annat än succe!
Nu trodde jag att jag visste vad jag ville göra med mitt liv, jag skulle satsa att bli skådespelare. ( Nu är det annorlunda ) Jag började bli lite smått förälskad i en pojke men visste väl att hjärtat skulle bli krossat ganska snart. Men jag brydde mig inte, Ialla fall inte då.

April




Det började bli vår och vi pratade om sommaren och det blev påsklov och jag lyckades svika mig själv väldigt många gånger. Hjärtat blev krossat för jag förstörde allting, fast jag visste det att det skulle hända förr eller senare.

Såhär skrev jag en dag:

"Jag är bra på att förstöra saker, speciellt om det är någonting som börjar gå bra. Det är jag riktigt bra på att förstöra. Jag ska sluta kasta sten mot glashus."

Mina känslor stängde jag av. Dagarna gick fort och det blev nästan sommar.

Maj





Det blev maj och jag förstod ingenting, skolan var ingenting mer än stressigt. Sandra och hennes vän hade en stor 18 års fest som var trevlig. Sedan den 20 maj fyllde jag 18 år, som firades med Elin och Sarah. När maj började ta slut, njöt jag av att aldrig mera behöva öppna en mattebok igen.

Juni




Jag, mamma och Pelle åkte till Stockholm helgen innan skolavslutningen för att vara med på min mosters examen. Fast den helgen måste ha varit den värsta någonsin eftersom jag höll på att bli väldigt sjuk. När jag vaknade upp i min säng på måndagen hade min hals svullnat upp så mycket att jag knappt kunde röra den. Jag åkte in till sjukhuset och där sa de att jag hade fått halsfluss. Men jag visste att det var mycket mer än halsfluss. Dagarna gick och jag blev inte bättre av pencilinet, snarare tvärtom. Det blev skolavslutning och jag ville ingenting mer än annat sova bort hela sommaren.
Jag åkte tillbaka till sjukhuset, tog blodprov. De sa att jag inte hade halsfluss utan en virusinfektion i kroppen. Låg hemma i drygt 3 veckor.
Jag såg Morrissey i lisebergshallen med Hanna och Galina trots min huvudvärk och trötthet.
Sedan kom det ett brev hem där det stod att jag hade körtelfeber.

Juli










Det var väl i juli som mitt sommarlov kunde börja eftersom jag börjde bli frisk, men jag var fortfarande mycket trött och fick ofta huvudvärk. Det blev mycket festande och mys med vänner. Sedan åkte jag iväg på emmabodafestivalen som måste nog vara den finaste festivalen någonsin.

Augusti










I augusti hände det grejer nästan hela tiden kändes det som. Jag umgicks mycket med Cassandra, det var kulturkalaset och way out west. Festade i 5 dagar i sträck den veckan, man kan säga att de tog på krafterna. Jag och Sarah träffade vampire weekend på världskulturmuseet när det var way out west klubb. Vi följde med till deras hotellrum och rökte genom hotellfönstret och pratade med dålig engelska. Sedan åkte jag och Elin över en helg till Stockholm för att kolla på Coldplay! Sedan var det dags för att börja skolan igen.

September







Vi repade mycket på backa teatern, hade arbetspass på 12 timmar nästan varje dag. Sen var det Håkan på liseberg och det var så himla fint. September innehöll mycket festande. Lyckades bli utslängd från underjorden och det var ju ganska trevligt. Haha. Sedan hade vi premiär med " Gangs of Gothenburg"!

Oktober






Föreställningarna rullade på, och även skolan med alla läxor. Jag bestämde mig för att klippa mitt hår kort! och jag lärde känna världens finaste tjej med exakt samma förnamn och efternamn som jag.

November





Jag lyckades stuka min fot på melissas första utekväll som 18 åring. Sedan stukade jag den veckan efter igen. Min farmor blev jätte sjuk och hamnade på sjukhus och allt var bara åt helvete. Jag orkade inte med teatern längre. Träffade Cassandra och såg "new moon". Träffade Sarah som var på besök i Göteborg.

December




Det blev december och helt plötsligt var det andra, tredje advent och sedan fjärde. Det var skolavslutning och dagen efter var jag, Carro och Ida på Stars end bars där allting var snurrigt men så fint. Sedan blev jag sjuk på måndagen fram till julafton. Sedan åkte jag och min pappa iväg till Lidköping och hälsade på min farmor och farfar. Sedan dagen efter var jag på underjorden och ramlade och skadade min knäskål, Så jag har varit hemma sen dess. Mitt nyår firade jag i min säng och undrade när min jävla otur någonsin kommer att vända.


Avtryck
Har hittat orden: M.

Den bästa årssammanfattningen hittills. lätt. så fin.

2010-01-03 @ 15:10:22
URL: http://intelikabra.blogg.se/
Har hittat orden: sarah.

åh, jag saknar dig väldigt mycket nu när jag ser alla bilderna.

och ja, puss.

<3

2010-01-03 @ 15:49:45
Har hittat orden: Evelina

Det var en himla fin årssammanfattning. Hoppas ditt 2010 blir bra.

2010-01-03 @ 16:14:50
URL: http://evelinamaria.devote.se
Har hittat orden: Lina

Du skriver så fint :)Jag saknar dig och hoppas du blir bra snart min vän

2010-01-04 @ 14:38:40
Har hittat orden: Nicolina

Åh, fina bilder.

2010-01-06 @ 12:23:41
URL: http://peoplearelikesongs.blogspot.com
Har hittat orden: lovisa

det är första gången jag är inne på din blogg så jag vet inte hur du ser ut eller så, men när jag scrollade runt på bilderna i din årskrönika så fastande jag vid bild 2 i oktober. lätt bland de sötaste tjejerna jag sett på länge!

2010-01-07 @ 17:13:41
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Har hittat orden: popluggen himself

fy vad fin bilden på sabina är

2010-01-12 @ 15:32:17
URL: http://popluggen.blogg.se/
Har hittat orden: popluggen

okej det ska inte stå himself på mitt namn...... det blev fel

2010-01-12 @ 15:32:53
URL: http://popluggen.blogg.se/



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0