california dreamin;

Sitta på en spårvagn och åka någonstans. Mellan allting och inget.



ALLTING:

I tisdags när jag kom hem höll min mamma ett kuvert framför mig när jag öppnade dörren och sa att det var till mig. Jag visste vad det var, nu skulle jag få veta. Öppnade ivrigt och skumläste igenom allting och läste detta:

"Utifrån dessa kriterier vill vi erbjuda dig en plats som kultursommarjobbare"


Jag hade tidigare under dagen när min klasskompis frågat mig ifall jag fått något svar sagt nej. Men nu kunde jag säga ja. Det valde ut mig med 59 andra personer som ska underhålla Göteborgs stad av 360 sökande. Jag ska spela teater i 3 veckor.



INGENTING OCH ALLTING:

Resten av veckan är bara ett svart moln. Jag kan inte förstå hur EN människa kan trycka ner en så himla hårt och bryta ner alla muskler i kroppen som får en att bli svag, och sen står man där och har ingenting att säga för att FÖRSÖKA försvara sig.
OCH DOM DÄR JÄVLA BLICKARNA
mördarblickarna
Musklerna och kroppen hamnar på marken. Försöka hålla tillbaka tårar som sedan smyger sig fram när man sätter sig på spårvagnen för att ta sig hem. Gömmer sig bakom solglasögon, solen är stark. Ingen ska behöva få se.



Avtryck
Har hittat orden: kolossal

jag blir alltid lika mållös och får alltid lika ont i bröstkorgen när jag läser vad du skrivit. du träffar ALLTID lika rätt, alltid lika rätt.

2010-05-08 @ 01:53:06
URL: http://kolossal.blogg.se/
Har hittat orden: s.

hjärta.

2010-05-08 @ 12:33:21
Har hittat orden: Linnéa

åh hjärtat. nästa gång jag är i gbg lovar jag att vara ditt skydd mot dom där blickarna och jag lovar att jag ska göra mitt bästa för att gipsa ihop dig, göra dig stark för det vet jag att du egentligen är. puss.

2010-05-08 @ 19:13:33
URL: http://mittuppeilivet.blogg.se/
Har hittat orden: Lina

Och jag blev också en av dessa!! Hade helt glömt bort att ja sökt jobbet så de blev en väldigt trevlig överraskning!

...

Jag förstår vad du menar, blev väldigt ledsen då

...

2010-05-10 @ 19:45:39
URL: http://linaballeriina.blogg.se/
Har hittat orden: e

1. Spårvagnar har jag en väldigt romantisk syn på, samma sak med göteborg överhuvudtaget. Jag önskar att jag kunde lämna sveriges kallaste stad och också sitta påväg till ingenstans på en sådan.



2. Kan knappt tänka mig hur kul det måste vara att spela teater, ifall det är det du menar. Drama överhuvudtaget är ju helt fantastiskt intressant. Grattis!



3. Din blogg är fin. Som en slutkläm här, eller något. Och jag är säker på att du har mer än människan som trycker ner dig. Mer vett och mer insikt.



Puss.

2010-05-10 @ 22:18:14
URL: http://papergunsky.blogg.se/
Har hittat orden: emelie

att ord och annat kan vara så kraftiga från EN människa, det är sorgligt ): hoppas att du mår bättre nu i alla fall.

2010-05-13 @ 18:54:13
URL: http://huntingforwitches.blogg.se/



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0