För vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar / Och vem vet hur länge vi har varandra

+++
jag kan inte, jag kan inte, jag kan inte. Jag kan inte ens försöka. Jag vill inte ens försöka. För jag kommer bara falla rakt ner till marken och skrapa upp mina knän. Sen ska de läkas och sen ska man försöka ta sig upp igen för att våga. Och sen för att falla.



En fredag träffar jag en av mina bästa vänner och hon är lika sen som vanligt. Men det är så det är och det spelar ingen roll. Sen när hon kommer kramas vi och går och äter. Springer runt på stan i väntan på att klockan ska bli 21.00. Vi skrattar och skrattar. För det är sånt vi gör. Vi skrattar.

Hon fotar mig och min lugg är för lång för att ha den som vanligt men ändå för kort för att lägga den åt sidan:




När klockan blir 21.00 befinner vi oss i en biosalong för att titta på " Till det som är vackert ". En film som hade kunnat vara bra men som tyvärr är bland de sämsta vi någonsin sett.



+++
Fast allt är nog som håkan sjunger ändå. Man måste dö några gånger innan man kan leva. Men hur många gånger är några gånger?

För nu vill jag ju bara leva.



+
När jag hittar ett gammalt födelsedagskort från när jag fyllde 19 år från Sarah, som jag saknar så mycket.



++

När jag sätter in kort från studenten i mitt nya fotoalbum.



-
Tar fram en stor resväska och packar ner mina varmaste kläder. Regnkläder som är nyinköpta och gummistövlarna som man bara använder på festivaler packas ner. För imorgon beger jag mig iväg från den här stan. Jag vet inte när jag är tillbaka här. Men det blir nog ett tag. Så tills dess, ta hand om er.

Avtryck
Har hittat orden: s.

haha, gulle.

Man ser att jag inte är någon estet i alla fall.



puss <3

2010-11-07 @ 21:29:09
Har hittat orden: Louise

Jag hoppas du får det fint under din tid borta från Göteborg (?). Jag tror att ett av de bästa sättet att hitta kraften och växa på är att vara på en annan plats än vad man brukar vara på. Imorgon åker jag västerut till ett annat land och hoppas att min vinter och vår fylls av nya äventyr. Och kanske en och annan visit till din hemstad under helgerna, bara för att övertyga Göteborg om att börja tycka om mig.



Ta hand om dig!

2010-11-07 @ 23:09:44
URL: http://andvari.blogg.se/
Har hittat orden: M.

Tack för din kommentar du gav mig.

Hoppas du får det fint var du nu än ska åka.

kram.

2010-11-08 @ 22:57:19
URL: http://intelikabra.blogg.se/
Har hittat orden: Anonym

det är något fel på min bloglovin, det är därför jag inte kommenterat på ett tag, men jag fixar en ny nu och lägger till dig så jag kan fortsätta läsa dina fina inlägg.



puss, danni.

(och vet du vad det är för fel på blogg.se? >: man kan ju inte skriva sin blogg i http:// -fältet. men.. ja, http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/ .)

2010-11-10 @ 13:36:07
Har hittat orden: Anonym

din blogg är super fin. bara så du vet liksom

2010-12-17 @ 22:23:58
URL: http://middleclass.blogg.se/



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0