Men du, jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.

+

En fredag träffar jag Lovisa och dricker oss fulla på sejdeln. Jag åker hem ganska tidigt efter några öl. Går längst andra långgatan och hamnar på järntorget och åker buss hem istället för spårvagn.

++

Mitt rum är tomt. Det ser inte ut som så jag lämnade det. Allt är nedpackat i lådor på vinden säger mamma. Fyller rummet med mina väskor som jag inte orkar packa upp.

+++

En lördag träffar jag Elin på stan och växlar pengar. Vi åker till Kortedala torg och handlar ingredienser till en grekisk bönsoppa.




++++

Det är nästan vår och jag har fortfarande ingen vårjacka.

+

Packar och åker upp till Stockholm i alldeles för få dagar.




++

Ligger i hans säng och väntar på att han ska sluta jobba och komma till mig istället.




+++

Kärlek.



++++

Sätter mig på ett tåg bort från Stockholm. I 5 timmar lyssnar jag på sigur ros och stirrar ut i fönstret. Jag skickar iväg ett sms, där jag skriver om att det känns som att man vet nu hur man ska hantera känslan, den när man ska åka ifrån varandra. Den är lättare att hantera, men fortfarande lika jobbig.

+

Nu packar jag väskan ännu en gång för imorgon åker jag och Elin iväg till London fram till påskafton.

Avtryck
Har hittat orden: evelina

åh, kärlek

2011-04-17 @ 20:25:15
URL: http://taktensompuls.blogg.se/



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0