Stockholm vaknar långsamt på droger och på sorg;

++

När jag satt på tåget upp till Stockholm så hade jag panik för några veckor sedan. När jag gick av i Stockholm hade jag också panik. Det var ju inte det ansiktet som jag brukat se som skulle komma och möta mig. Men när jag såg Linda kommandes för att möta mig vid tåget så släpptes allt. Det var ju därför jag var här. För att vara med en av mina bästa vänner och träffa annat fint folk. Inte någon annan anledning.




+++

På torsdagen promenerade jag runt i affärer medans jag väntade på att Linda skulle sluta jobbet. Sen gick vi till Hellströms och drack en öl.



++++

På fredagen åt vi Sushibuffé och gjorde oss iordning för kvällens festligheter. Vi förfestade på Lindas balkong och Emmy var också där. Sen hamnade vi på sommar, där jag blev lite för full.





+

Vaknar upp och det är lördag. Vi beger oss till affären och handlar lite. Slötittar på tv och film halva dagen, sedan gör vi oss iordning för kvällen. Jag och Linda börjar kvällen på sommar, sedan åker vi vidare och träffar massa människor på Hellströms.



++

Vi städar hela Lägenheten och sedan kommer Rebecca och hälsar på en stund. Mys.



+++

Måndagen är inte vilken måndag som helst. Vi dricker vin och blir fulla, åker till ett ställe som heter F12. Där är allt jättedyrt. Men vi sitter på en trappa och det känns sommar och pratar med massa människor. Jag vet inte hur jag alltid lyckas men på något sätt blir jag utslängd igen. Men allt löser sig och vi kramas och äter mat, sen åker vi hem.

++++

Nästa dag kan vi inte sluta skratta. Lindas väska hade tydligen börjat brinna under gårdagen och hon svalde sin tungpercing. Till kvällen sörjer vi för att jag ska åka hem.



+

Jag trodde Stockholm skulle göra mig svag. Men det gjorde mig starkare.

Avtryck
Har hittat orden: Sara

Jag har en dagens blogg tävling... skulle vara kul om du ville vara med! :D

2011-08-15 @ 20:16:25
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Har hittat orden: josefine

detta kommer låta lite galet kanske. men jag tror att vi träffades i helgen? i lördags på den där baren vid järntorget. du var där med min vän robin. jag var den brunhåriga tjejen som kom in. jag kände igen dig men kunde inte placera dig. sedan kom jag på. väntade på mod att fråga och formulerade i mitt huvud vad jag skulle säga. typ: detta låter kanske lite knasigt, men namnet senapsgul, säger det dig något? sedan var ju ni tvungna att gå och jag hann inte.



men hur liten är inte världen? jätteliten. det var i alla fall fint att träffa dig. det var synd att jag inte hann säga det till dig.



jag säger det nu: hej!

2011-08-15 @ 20:38:47
URL: http://senapsgul.blogspot.com
Har hittat orden: Caroline

Josefine> Men oj, jag var så himla full att jag knappt kan minnas något. Robin? Måste varit Carolines kompis? Men åh! Herregud, Hej!!!!

2011-08-15 @ 20:48:44
URL: http://stillaminnyfikenhet.blogg.se/
Har hittat orden: josefine

jag var också full, så ingen fara på torpet. stämmer bra! caroline bodde hos robin i helgen. alltså... detta är så himla galet? dock fint! att springa in i varandra sådär. josefine owetz heter jag! det är också så jag titulerar mig på facebook. jag kommer från järvsö! sök upp mig där tycker jag.

2011-08-15 @ 21:06:19
URL: http://senapsgul.blogspot.com
Har hittat orden: j.

jättefin blogg. varför har jag inte hittat hit tidigare?

2011-08-15 @ 23:47:34
URL: http://mockajulia.blogspot.com



Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-mail:

Din bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0